Sample header image

Nyckelpersonerna i Meta Management

Lena Linn, seniorkonsult, vd

Konsult i varumärkesstrategier och förändringsprocesser. Ofta anlitad talare med höga utvärderingspoäng. En av Sveriges mest erfarna mentorer och coacher för hundratalet människor i karriären. Brinner för utveckling av Personligt Varumärke, ett koncept grundat på MetaManagement-Modellen.
Fil kand, humanist och marknadsekonom. Internationell erfarenhet; flytande engelska, god franska. Specialist på styrelsearbete, implementering och pedagogik.
Handledare och examinator, mentor och lärare på IHM. Ledande befattningar i resebranschen, bl a VD i Atlas Resor. Managementkonsult. Mångårig erfarenhet av styrelsearbete i företag och organisationer (bl a Friskis & Svettis, Täby Galopp AB, ordf i Pluralis AB). Medförfattare till boken ”Marknadsföring av hotell och restauranger”. Internationellt anlitad talare, bl a av EC-ASEAN Intellectual Property Rights Co-operation Programme (ECAP) som varumärkesexpert på konferenser i Bangkok och Manila.
Uppdrag såväl internt i företag som på öppna seminarier och högskolor och universitet. Specialist på varumärkesstrategier, implementering och pedagogik i förändringsprocesser.
Fritidsintressen: motion och träning, blommor och trädgård, båt och hav, musik, balett och opera.

 

Carl Eric Linn, seniorkonsult, författare

Konsult, författare, talare. Grundade Meta Management 1986, som en av pionjärerna i att undersöka och förklara effekterna av hur immateriella värden och varumärken utvecklas.
Har skapat begreppet metaprodukt och de teorier och koncept som företaget ursprungligen bygger på. Bakgrund som industridesigner (belönad med Utmärkt Svensk Form), reklamman (ett tiotal nationella och internationella utmärkelser) och författare (belönad i Årets Marknadsföringsbok). Konsult och föreläsare i sexton länder i Europa, Asien, Nord- och Sydamerika. Skrifter publicerade på sex språk, böcker i tolv utgåvor.
Ledstjärnan har alltid varit att förklara komplicerade sammanhang så att alla praktiskt förstår och att gå till grunderna för att undvika förföriska förenklingar. Teoribygget sammanfattas i boken Värdeskapandets Dynamik.
Speciellt intresserad av evolutionär psykologi.
På fritiden gäller litteratur, musik, opera och balett, ridning och träning samt bilhistoria.

Besök gärna Meta Managements blogg.

Carl Eric Linn, consultant, author and speaker, born in Stockholm 1937, belongs to the pioneers exploring the effects and role of brands and branding and the development of intangible values.
His first book on the subject was “The Metaproduct” published in 1985. As a practitioner, his career has long focused on different ways and methods for value creation, which has resulted in awards for industrial design, for advertising, and in the contest for the Marketing Book of the Year. In his profession as a consultant and researcher, he has been engaged in consulting assignments, lecturing and speaking in 16 countries around the world, from the Philippines, to California, to Brazil. His theories also spread through five books and a number of articles published in eight languages.
In his spare time he enjoys literature, opera and ballet, cooking, horseback riding, physical training and classic and antique cars

© 2011 Rix Blå
Template design by Andreas Viklund